Veilig achteraf betalen betaal tot 30 dagen na aankoop
Gratis verzending boven de € 49,-
Meer dan 1 miljoen tevreden klanten
Veilig achteraf betalen betaal tot 30 dagen na aankoop

Retourneren & schade melden

  Retourneren kan binnen een termijn van 30 dagen na ontvangst. Retourneren gaat via DHL en is op eigen kosten.

  Zorg ervoor dat het retourformulier bij de doos in zit. Dit formulier kan je downloaden na het aanmelden van je retour.

 Cookinglife cadeaukaarten kunnen niet worden geretourneerd. De cadeaukaart is twee jaar geldig en kan zowel online, als in één van onze fysieke winkels worden ingewisseld.

 Bestelling beschadigd aangekomen? Geef binnen 24 uur na ontvangst je schade door via onderstaande knop. Dit werkt hetzelfde als het aanmelden van een retour.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Heb je via één van onze partners iets besteld en wil je dit retourneren?

Retouradres

Cookinglife B.V.
Osloweg 103
9723 BK Groningen

Hoe verpak ik mijn retourzending?

Wil je breekbare producten retourneren? Zorg ervoor dat breekbare producten altijd veilig verstuurd worden, zodat ze geheel bij ons aankomen. Je bent zelf verantwoordelijk hiervan. Komt je pakket beschadigd of gebroken bij ons aan dan kunnen wij deze niet in behandeling nemen.

Wij hanteren de volgende voorwaarden:

Tips voor verpakken en versturen

Verstuur je iets breekbaars zoals servies? Hieronder hebben we een aantal handige tips voor je op een rij gezet.

  • Gebruik de originele verzenddoos
  • Verpak elk item individueel. Wikkel het in bubble wrap en verpak papier. Je kunt losse producten zoals borden met plasticfolie extra veilig inpakken.

Hoe krijg ik mijn betaling terug?

Heb je de order geannuleerd of geretourneerd? Dan ontvang je eerst van ons een bevestiging per e-mail zodra de order geannuleerd is of jouw retourzending verwerkt. Vervolgens zullen wij het bedrag binnen het wettelijke termijn van 14 dagen terugstorten. Dit geldt voor alle betaalmethodes. 

Hoe heb je de betaling gedaan?

  • iDEAL of bankoverschrijving: Het bedrag wordt op jouw bankrekening bijgeschreven. Wij werken hiervoor met onze betaalpartner Mollie. Hun naam zul je terugzien op je rekeningafschrift. 
  • Creditcard: Er zal op je creditcard afschrift een creditbedrag te zien zijn, wanneer het verwerkt is. Hierin kan vaak een paar dagen vertraging zitten, afhankelijk van de creditcardmaatschappij. 
  • Klarna/Billink: Wij zorgen dat Klarna je geen factuur toestuurt of dat ze een creditfactuur sturen indien je de factuur al ontvangen hebt. 
  • Paypal: Het bedrag wordt teruggestort via of op je Paypal account.
  • Cadeaubon: Wanneer je bestelling is betaald met een cadeaubon dan vullen we het saldo weer aan. Hier kun je saldo controleren.
  • Bol.com, Blokker, Wehkamp, FonQ, Beslist of Amazon: Dan geven wij hun opdracht tot terugbetaling, zij zijn vervolgens de partij die het voor jou verwerken. Ook onder hun naam zal het dan te zien zijn op de rekening. Mocht dit niet het geval zijn, vul dan hieronder je ordernummer in. Wij zullen dan voor je controleren of het al is verwerkt in het systeem.  

Veelgestelde vragen

Retourneren

Hoe werkt het retourneren?

Retourneren kan binnen een termijn van 30 dagen na ontvangst. Retourneren gaat via DHL en is op eigen kosten.

Retourneer je bestelling via: www.retourneren.nl/cookinglife

Zorg ervoor dat het retourformulier bij de doos in zit. Dit formulier kan je downloaden na het aanmelden van je retour.

Retourneren via een van onze partners

Per partner verschillen de retourvoorwaarden, volg hierbij de instructies die jij hebt verkregen bij je bestelbevestiging. Hieronder vind je een overzicht per partner:

Wanneer is mijn retour verwerkt?

Wij streven ernaar om je retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken. Door de drukte kan dit wat langer duren dan normaal. 

Is dit termijn verstreken? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen de status van je retour bekijken.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Het aankoopbedrag wordt binnen 10 werkdagen na verwerking van de retour teruggestort op de rekening waarmee jij hebt betaald.

Heb jij de bestelling via een van onze partners geretourneerd, dan kan deze tijd afwijken

Retourvoorwaarden

Zorg ervoor dat je zending goed is verpakt, een beschadigde retourzending kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. We zullen contact met je opnemen hierover. Jij bent namelijk verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.

Retourneren is op eigen kosten zoals vermeld staat in onze algemene voorwaarden.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling terug te sturen?

Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen. Stuur binnen deze periode je bestelling retour. Werkt het artikel niet meer? Ga dan naar het kopje garantie en reparatie

Kan ik via een antwoordnummer retourneren?

Retourneren via een antwoordnummer is niet mogelijk, zoals aangegeven is retourneren op eigen kosten.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Dit is niet mogelijk. Twijfel je toch over je het product of bijvoorbeeld over de kleur en wil je geen extra geld uitgeven, kies dan voor achteraf betalen op factuur. Ben je niet tevreden stuur het dan retour en plaats opnieuw een bestelling.

Waar geef ik mijn pakket af?

Zoals aangegeven kan jijzelf kiezen met welke vervoerder jij de bestelling terugstuurt. Lever het pakket in bij het desbetreffende pakket punt en bewaar je afleverbewijs goed.

Niet het juiste antwoord gevonden?

Neem dan contact met ons op met een van onze medewerkers

WhatsApp ons

WhatsApp ons

Reactie binnen 24 uur

06 - 83 43 21 69

Tip! Scan deze code met je mobiel en chat direct met ons

Open WhatsApp

Begin direct een chat met ons

Bel ons

Op werkdagen van 10:00 t/m 16:00

088 145 14 99

Mail ons

Reactie binnen 3 werkdagen

info@cookinglife.nl
Cookinglife | Reviews: 9.0/10 - 12.502 reviews