Klachten en retouren

Ben je niet tevreden over een product uit je bestelling of is een product niet naar wens? Dat kan uiteraard gebeuren. Hieronder lees je precies wat je kunt doen. We proberen elke mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Product niet naar wens
Was het bestelde product niet naar wens of bevalt het je niet? Dat is geen enkel probleem. Je kunt producten binnen 30 dagen retourneren naar ons magazijn op onderstaand adres:

Cookinglife
Osloweg 103
9723 BK Groningen

Bij het inpakken van het pakket, vragen we je vriendelijk om het retourformulier toe te voegen. Hierop kan je aangeven waarom je het product retourneert en of je het geld teruggestort wilt hebben op je rekening.
De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

Producten (om)ruilen
Wil je een product omruilen voor een andere maat, kleur of naar een ander product? Dat kan! Je kunt het product terugsturen naar ons magazijn op onderstaand adres:

Cookinglife
Osloweg 103
9723 BK Groningen

De retourkosten zijn voor je eigen rekening. Geef op het retourformulier aan met welk product (met artikelnummer) je het zou willen omruilen. Zodra je retour bij ons binnen is, zullen wij zo spoedig mogelijk het nieuwe product naar je opsturen. Als er een prijsverschil is tussen de producten, zullen we contact met je opnemen. Als je het nieuwe artikel snel in huis wilt hebben, kun je ook zelf een nieuwe bestelling plaatsen via onze website. In dat geval zullen wij het aankoopbedrag van jouw retour zo snel mogelijk naar je rekening terugstorten.

Beschadigde levering
We doen ons uiterste best om elk pakket zorgvuldig in te pakken om schade te voorkomen, maar het kan helaas gebeuren dat (een gedeelte van) je bestelling beschadigd aankomt. Gelukkig kan de klantenservice dit snel voor je oplossen door een vervangend artikel op te sturen of door het geld naar je rekening terug te storten.
Meld hiervoor de schade binnen 24 uur bij onze klantenservice door een mail te sturen naar info@cookinglife.nl. Vermeld hierin onderstaande zaken:

  • Geef een omschrijving van de schade en voeg duidelijke foto's toe van alle beschadigde producten.
  • Voeg een foto toe van de meegeleverde pakbon in zijn geheel, waarbij de handtekening van de inpakker onder "gecontroleerd door" duidelijk zichtbaar is.

Incomplete of foutieve levering
Mis je een product in je bestelling, klopt het aantal geleverde producten niet of heb je een verkeerd artikel ontvangen? Dat is erg vervelend, gelukkig kan de klantenservice dit snel voor je oplossen door het juiste artikel na te leveren en eventueel verkeerd geleverde artikelen kosteloos te laten retourneren.
Meld jouw incomplete levering binnen 24 uur bij onze klantenservice door een mail te sturen naar info@cookinglife.nl. Vermeld hierin onderstaande zaken:

  • Geef een omschrijving van de fout in jouw bestelling en voeg duidelijke foto's toe van de (verkeerd) ontvangen producten. Voeg ook foto's toe van de artikelnummers, als dit mogelijk is.
  • Voeg een foto toe van de meegeleverde pakbon in zijn geheel, waarbij de handtekening van de inpakker onder "gecontroleerd door" duidelijk zichtbaar is.

Defect product
Werkt een product niet meer naar behoren of ben je niet tevreden over de kwaliteit? Dan zullen we er voor zorgen dat we met een passende oplossing komen voor jouw klacht.
Meld het defect bij de klantenservice door een mail te sturen naar info@cookinglife.nl. Vermeld hierin onderstaande zaken:

  • Geef een duidelijke omschrijving over het defect en voeg duidelijke foto's toe.
  • Vermeld de aankoopdatum of voeg een aankoopbewijs toe aan je mail.

Heb je verder nog vragen over het retourneren van jouw bestelling? Neem dan hieronder contact op met onze klantenservice. 
Let op: Als je foto's wil sturen naar onze klantenservice, stuur dan een mail naar info@cookinglife.nl. Je kunt namelijk geen foto's toevoegen in onderstaand contactformulier.

 
* verplicht